Od 4 listopada do 11 grudnia 2024 r mieszkańcy Warmii i Mazur mogą nakręcić krótkie video, wziąć udział w konkursie i wygrać atrakcyjne nagrody. A to wszystko w związku z 20-leciem członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Z tej okazji Województwo Warmińsko-Mazurskie/Samorząd Województwa organizuje wyjątkową kampanię outdoorową pod hasłem „Fundusze Europejskie od 20 lat nakręcają Warmię i Mazury”.
Celem kampanii jest pokazanie mieszkańcom regionu, jak Fundusze Europejskie pozytywnie wpłynęły i wpływają na rozwój Warmii i Mazur oraz aktywne zaangażowanie ich w świętowanie tego jubileuszu.
Tło kampanii
Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej otworzyło nowe możliwości rozwoju dla Warmii i Mazur. Dzięki Funduszom Europejskim udało się zrealizować liczne projekty, które poprawiły infrastrukturę, wsparły rozwój przedsiębiorstw oraz podniosły jakość życia mieszkańców. Kampania jest okazją do podsumowania tych osiągnięć
i pokazania, jak Fundusze Europejskie zmieniły naszą codzienność w regionie.
Cele kampanii
Kampania ma na celu podniesienie świadomości mieszkańców, zwłaszcza młodzieży, dla której kręcenie rolek video jest codziennością, na temat wpływu Funduszy Europejskich na region. Pokazanie korzyści płynących z członkostwa Polski w Unii Europejskiej poprzez prezentację zrealizowanych projektów i ich efektów na Warmii
i Mazurach to temat przewodni kampanii i konkursu.
Dodatkowo, przeprowadzone zostaną badania opinii społecznej, które pomogą sprawdzić efektywność kampanii i poziom świadomości mieszkańców o Funduszach Europejskich.
Narzędzia i zasięg kampanii
Kampania, a tym samym informacje o konkursie, docierają już do odbiorców za pomocą szerokiej gamy nośników reklamy outdoorowej. Reklamy pojawią się na:
- 7 megaboardach (ekspozycja przez 4 tygodnie) (wielkoformatowych billboardach pow. 40m 2), w tym jednym dwustronnym, rozmieszczonych wzdłuż trasy S7 między Ostródą a Elblągiem. Billboardy te zapewnią doskonałą widoczność dla podróżujących tą popularną trasą.
- 30 autobusach miejskich (ekspozycja przez 6 tygodni) w Olsztynie, co pozwoli dotrzeć do mieszkańców największego miasta województwa oraz jego okolic.
- 250 paczkomatach (ekspozycja przez 4 tygodnie), z których przynajmniej jeden w każdej gminie zostanie oklejony reklamą kampanii. Dzięki temu mieszkańcy zarówno dużych miast, jak i mniejszych miejscowości, będą mieli szansę zapoznać się z przekazem kampanii.
- Pociągach Polregio (ekspozycja przez4 tygodnie), kursujących na terenie województwa, gdzie pojawią się plakaty (A3 – 50 szt.) oraz reklamy na ekranach LCD (50 szt.).
Kampania jest także szeroko promowana w radiu - w czterech stacjach radiowych zaplanowano emisję 1200 spotów, co zwiększy zasięg kampanii i zapewni szerokie dotarcie do różnych mieszkańców województwa. Dodatkowo w Radio Olsztyn wyemitowanych zostanie 10 specjalnych audycji. Zaproszeni goście opowiedzą w nich o projektach i inwestycjach współfinansowanych z FE, a więc o zmianach, ze swojej perspektywy. Tematem audycji są: Ostróda Reggae Festival, Halę Urania, przebudowa Centrum Spotkań Światowid w Elblągu, Muzeum Kolejki Wąskotorowej w Elblągu oraz Mazurska Pętla Rowerowa.
Konkurs z atrakcyjnymi nagrodami
Integralnym elementem kampanii jest konkurs, który zachęca mieszkańców województwa warmińsko-mazurskiego do twórczego podejścia i zaangażowania. Zadaniem uczestników jest stworzenie krótkich filmów (tzw. Reels) o długości od 45 do 90 sekund, w których przedstawią ciekawe projekty zrealizowane na Warmii
i Mazurach dzięki Funduszom Europejskim.
Konkurs podzielono na dwie kategorie: indywidualną oraz szkolną, z atrakcyjnymi nagrodami.
- Kategoria indywidualna:
- I miejsce: 7 500 zł oraz możliwość wskazania organizacji pożytku publicznego z województwa warmińsko-mazurskiego, na rzecz której zostanie dodatkowo przekazana kwota 5 000 zł na cele statutowe.
- II miejsce: 5 000 zł.
- III miejsce: 2 500 zł.
- Kategoria szkolna:
- Nagroda dla szkoły, której film zdobędzie najwięcej głosów
w głosowaniu: voucher o wartości 15 000 zł na zakup sprzętu sportowego lub informatycznego.
- Nagroda dla szkoły, której film zdobędzie najwięcej głosów
Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są na stronie internetowej od 4 listopada do 11 grudnia. Zainteresowani udziałem powinni kliknąć w baner na https://funduszeeuropejskie.warmia.mazury.pl/, który przeniesie ich na stronę konkursową.
Głosowanie, które wyłoni zwycięzców odbędzie się na stronie konkursowej i potrwa od 12 do 15 grudnia.
Podsumowanie
Kampania „Fundusze Europejskie od 20 lat nakręcają Warmię i Mazury” to wyjątkowe przedsięwzięcie, które podkreśla znaczenie Funduszy Europejskich dla rozwoju regionu. Dzięki szerokiemu zasięgowi – obejmującemu billboardy, paczkomaty, autobusy miejskie, pociągi i media radiowe – kampania dotrze do mieszkańców we wszystkich gminach województwa. Konkurs i badania opinii społecznej dodatkowo angażują mieszkańców, tworząc interaktywną formę celebracji 20-lecia Warmii i Mazur w Unii Europejskiej.