Sidebar

  • Facebook
  • Logowanie iDziennik
  • Kalendarz roku szkolnego
  • Rada rodziców
Zespół Szkół im. Ireny Kosmowskiej w Suszu Zespół Szkół im. Ireny Kosmowskiej w Suszu
  • Start
  • Aktualności
  • Uczniowie
    • Samorząd Uczniowski
    • Poczet sztandarowy
    • Rzecznik Praw Ucznia
    • Koła zainteresowań
    • Szkolny zestaw podręczników
    • Plan lekcji
    • Harmonogramy
    • Specjaliści
  • Rekrutacja
    • Regulamin naboru do klas pierwszych
  • Rodzice
    • Dyżury nauczycieli
  • Nauczyciele
    • Grono nauczycielskie
    • Zespoły Samokształceniowe
    • Zespoły Wychowawcze
    • Publikacje nauczycieli
    • Zaloguj jako nauczyciel
  • Kontakt
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Start
  3. Uczniowie
  4. Harmonogramy
  5. Informacja

Informacja

Opisy bibliograficzne

Informacje przydatne do sporządzania opisów bibliograficznych

Podany niżej materiał został opracowany na podstawie norm  PN-ISO 690:2002 (dla książek i czasopism) oraz PN–ISO 2:1999 (dla dokumentów elektronicznych), dotyczy bibliografii załącznikowej

Bibliografia załącznikowa – literatura przedmiotu, wykaz źródeł.

Zawiera skrócone opisy bibliograficzne dokumentów, na które powołuję się autor pracy. Sporządza się ja dla ukazania warsztatu naukowego wykonanej pracy. Pozwala ocenić znajomość tematyki i oryginalność pracy. Dla czytelnika jest źródłem informacji o innych opracowaniach na dany temat.

Bibliografię umieszcza się na końcu pracy. Ze względu na czytelność wykazu dobrze jest pogrupować opisy.


Układ bibliografii jest umowny i może wyglądać na przykład tak:

  1. Literatura podmiotu (omawiane w pracy utwory literackie)
  2. Literatura przedmiotu (opracowania ogólne i szczegółowe: książki, artykuły)

W obrębie poszczególnych grup obowiązuje alfabetyczna kolejność opisów.


Opis bibliograficzny – uporządkowany zespół danych o książce (artykule itd.), służący do jej identyfikacji.

Nowe normy opisu bibliograficznego:

  • wprowadzają obowiązek podawania numeru ISBN. (Książki wydawane przed 1980 rokiem nie posiadają ISBN)
  • elementem nieobowiązkowym jest miejsce wydania
  • dopuszczają dowolność interpunkcji czyli poszczególne elementy opisu oddziela się dowolnymi znakami interpunkcyjnymi (np. kropką, przecinkiem, średnikiem, dwukropkiem itd.) Obowiązuje jednak absolutna konsekwencja w raz przyjętym sposobie zapisu(!)

Opis książki

Elementy obowiązkowe są zapisane pogrubioną czcionką i podkreślone, elementy nieobowiązkowe kursywą.

Autor/Autorzy
Tytuł
Odpowiedzialność drugorzędna (autor opracowania)
Wydanie
Miejsce wydania, wydawca
Rok wydania
Objętość( liczba stron, dla książek wielotomowych – liczba woluminów)
Seria
Uwagi
ISBN

Schemat opisu – elementy obowiązkowe, interpunkcja dowolna
Autor: Tytuł książki. Wydanie. Rok wydania. ISBN

Schemat opisu fragment pracy zbiorowej (przy opisie fragmentu książki ISBN nie jest obowiązkowy)
Autor Fragmentu: Tytuł fragmentu. W : Tytuł pracy zbiorowej. Wydanie. Rok wydania. Strony

Przykład Zastosowanie
książka 1,2 lub 3 autorów Hutkiewicz A. : Młoda Polska. Wyd. 3. 1997. ISBN 83-01-11394-4
praca zbiorowa

Jan Kochanowski i epoka renesansu. 1984. ISBN 83-01-05171-X

Poznanie Miłosza.1985. ISBN 83-0800897-6

Style zachowań romantycznych 1986. ISBN 83-06-01265-8

fragment książki Hutkiewicz A. : Młoda Polska. Wyd. 3. 1997. s. 75- 83 ISBN 83-01-11394-4
fragment pracy zbiorowej Barańczak S. : Język poetycki Czesława Miłosza. W: Poznawanie Miłosza. 1985. s. 419-445

Opis artykułu z czasopisma

Elementy obowiązkowe są zapisane pogrubioną czcionką.

Autor artykułu
Tytuł artykułu
Tytuł czasopisma
Lokalizacja (rok, numer zeszytu, strony)

Schemat:
Autor artykułu : Tytuł artykułu. „Tytuł czasopisma”. rok numer czasopisma numery stron

Przykład:
Kalewska A. : Humanizm i ironia Jose Saramago. „Twórczość”1999 nr 1 s.125-130


Opis dokumentu elektronicznego

Elementy obowiązkowe są zapisane pogrubioną czcionką.

Autor/Autorzy
Tytuł
Nośnik – podaje się w nawiasie kwadratowym np.[online], [CD-ROM]
Wydanie (wersja, miejsce wydania, wydawca, rok wydania, data aktualizacji) – o ile można ustalić
Warunki dostępu – dla dokumentów online

Przykład:
Borkowska G.: Pisarki polskie – rekonesans na koniec stulecia [online]. Dostępny w http://polska2000.pl/item2548_42_pl.html


Przykładowa literatura podmiotu

  1. Kochanowski J.: Odprawa posłów greckich. Wyd.2.1989. ISBN 83-04-02001-7
  2. Kochanowski J.: Treny. Wyd.15 zm. 1986. ISBN 83-04-02090-4
  3. Mickiewicz A.: Grażyna. 1979

Przykładowa literatura przedmiotu

  1. Borkowska G.: Pisarki polskie – rekonesans na koniec stulecia [online]. Dostępny w: http://polska2000.pl/item2548_42_pl.html
  2. Hutkiewicz A.: Młoda Polska. Wyd. 3. 1997. ISBN 83-01-11394-4
  3. Kalewska A.: Humanizm i ironia Jose Saramago. „Twórczość”1999 nr 1 s.125-130
Szczegóły
Paulina Stańczuk logo
Informacja
29 wrzesień 2022

Dokumentacja

Statut Zespołu Szkół im. Ireny Kosmowskiej w Suszu Pobierz
Statut Technikum w Zespole Szkół im. Ireny Kosmowskiej w Suszu Pobierz
Statut Branżowej Szkoły I Stopnia w Zespole Szkół im. Ireny Kosmowskiej w Suszu Pobierz
PROGRAM WYCHOWAWCZO – PROFILAKTYCZNY Technikum w Zespole Szkół im. Ireny Kosmowskiej w Suszu Pobierz
PROGRAM WYCHOWAWCZO – PROFILAKTYCZNY Branżowej Szkoły I Stopnia w Zespole Szkół im. Ireny Kosmowskiej w Suszu Pobierz
Regulamin Rady Szkoły Pobierz
Regulamin Rady Rodziców Pobierz
Plan pracy biblioteki Pobierz
Plan pracy EUROMANIUŚ Pobierz
Plan pracy formacji tanecznej EXODUS Pobierz
Plan pracy koła biologicznego Pobierz
Plan pracy koła gastronomicznego Pobierz
Plan pracy koła matematycznego Pobierz
Plan pracy koła teatralnego Pobierz
Plan pracy kółka języka niemieckiego Pobierz
Plan pracy szkolnego koła LOK Pobierz
Szczegóły
Paulina Stańczuk logo
Informacja
31 sierpień 2022

Kalendarz roku szkolnego

ROK SZKOLNY 2024/2025

02 września 2024 roku (poniedziałek)

godzina 9:00

Uroczysta inauguracja szkolnego 2024/2025

18 września 2024 roku (środa)

godzina 15:30

  • Część 1 

    Spotkanie  dyrektor szkoły z  rodzicami  w sali gimnastycznej .

    Część 2

    Spotkanie wychowawców z rodzicami uczniów wszystkich klas.

    * Wybór Rady Oddziałowej Rodziców oraz przedstawicieli Rad Oddziałowych do Rady Rodziców szkoły;

    *Zapoznanie rodziców klas maturalnych ze sposobem organizacji i przeprowadzania egzaminu maturalnego 2025 oraz egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w sesji styczeń-luty 2025.

    * zapoznanie rodziców uczniów klas I ze Statutem Szkoły

26 września 2024 roku (czwartek)

godzina 15:30

Spotkanie Dyrektor Szkoły z Radą Rodziców

  • Zatwierdzenie programu wychowawczo-profilaktycznego do realizacji w br. szkolnym

11  października 2024 roku  do

     

Dodatkowy dzień wolny od zajęć dydaktyczno-wychowawczych (DDW 1)

 

14 października 2024 (poniedziałek)

Dzień Edukacji Narodowej 14 X 2024

Ślubowanie klas pierwszych Technikum i Branżowej Szkoły I stopnia

1 listopada 2024 (piątek)

Wszystkich Świętych – dzień wolny

11 listopada 2024 (poniedziałek)

Święto Odzyskania Niepodległości  11 XI  2024  - dzień wolny

22 listopada 2024 roku (piątek )

Przewidywane oceny w klasach V technikum z poszczególnych przedmiotów oraz zachowania za I semestr 2024/2025, w tym o ocenach niedostatecznych. 

Od 25  listopada do 26 listopada 2024 roku (poniedziałek-wtorek)

Spotkanie z rodzicami uczniów klas maturalnych informujące o przewidywanych ocenach z poszczególnych przedmiotów i zachowania za I semestr 2024/2025, w tym o ocenach niedostatecznych.

Dzień i godzinę wybierają wychowawcy poszczególnych klas.

13 grudnia 2024 roku (piątek)

Zakończenie semestru I roku szkolnego 2024/2025 dla klas programowo najwyższych ( klasy V technikum)

18 grudnia 2024 roku (środa)

 Święto Szkoły Połączone z Obchodami 60 Lecia Istnienia Szkoły

23-31 grudnia 2024

ZIMOWA PRZERWA ŚWIĄTECZNA

1 stycznia 2025 (środa)

Nowy Rok - dzień wolny

03 stycznia 2025 roku ( piątek)

Przewidywane oceny we wszystkich klasach ( oprócz maturalnych)  z poszczególnych przedmiotów  oraz  zachowania za   I semestr 2024/2025 w tym o ocenach niedostatecznych (klasyfikacja śródroczna).

06 stycznia 2025 (poniedziałek)

Święto Trzech Króli - dzień wolny

07-08 stycznia 2025 (wtorek-środa)

Spotkania z rodzicami informujące o przewidywanych ocenach z poszczególnych przedmiotów oraz zachowania za
 I semestr 2024/2025 w tym o ocenach niedostatecznych dla wszystkich klas (bez klas programowo najwyższych).

Dzień i godzinę wybierają wychowawcy poszczególnych klas

24 stycznia 2025 (piątek)

Koniec I semestru roku szkolnego 2024/2025

27 stycznia – 09 lutego 2025 roku

FERIE ZIMOWE w województwie warmińsko-mazurskim

Do dnia 25 marca 2025 roku (wtorek)

Przewidywane oceny, w tym oceny niedostateczne oraz oceny z zachowania w klasyfikacji rocznej, w klasach V technikum.

 9 kwietnia 2025 roku (środa)

Dzień Drzwi Otwartych dla uczniów klas ósmych szkół podstawowych  z  Susza i  okolic Susza ( Kamieniec, Lubnowy, Prabuty ,Jawty Wielkie, Piotrkowo  itd.)

17 - 22 kwietnia 2025 roku

WIOSENNA PRZERWA ŚWIĄTECZNA

25 kwietnia 2025 roku (piątek)

godzina  11:30

Zakończenie szkolnego 2024/2025 dla klas programowo najwyższych.

1 maja 2025 (czwartek )

Święto Pracy – dzień wolny od zajęć

2 maja 2025 (piątek)

Dodatkowy dzień wolny (DDW 2)

5–7 maja 2025 (poniedziałek–środa)

Dodatkowe dni wolne (DDW 3, DDW 4, DDW5 )

Od  dnia  5 maja 2025 roku (poniedziałek )

Do 21 maja 2025 roku ( środa)

  • Harmonogram matur w roku szkolnym 2024/2025:

    5 maja 2025 (poniedziałek):

    • godz. 9.00 – język polski (poziom podstawowy),

    6 maja 2025 (wtorek):

    • godz. 9.00 – matematyka (poziom podstawowy)
    • godz. 14.00 – język kaszubski, język łemkowski, język łaciński i kultura antyczna (poziom rozszerzony)

    7 maja 2025 (środa):

    • godz. 9.00 – język angielski (poziom podstawowy)
    • godz. 14.00 – język francuski, język hiszpański, język rosyjski, język włoski, język niemiecki (poziom podstawowy).

    8 maja 2025 (czwartek):

    • godz. 9.00 – język angielski (poziom rozszerzony),
    • godz. 14.00 – historia muzyki (poziom rozszerzony),

    9 maja 2025 (piątek):

    • godz. 9.00 – biologia (poziom rozszerzony),
    • godz. 14.00 – filozofia (poziom rozszerzony).

    12 maja 2025 (poniedziałek):

    • godz. 9.00 – matematyka (poziom rozszerzony),
    • godz. 14.00 – język rosyjski (poziom rozszerzony).

    13 maja 2025 (wtorek):

    • godz. 9.00 – wiedza o społeczeństwie (poziom rozszerzony),
    • godz. 14.00 – język niemiecki (poziom rozszerzony).

    14 maja 2025 (środa):

    • godz. 9.00 – informatyka (poziom rozszerzony),
    • godz. 14.00 – historia sztuki (poziom rozszerzony).

    15 maja 2025 (czwartek):

    • godz. 9.00 – geografia (poziom rozszerzony),

    16 maja 2025 (piątek):

    • godz. 9.00 – chemia (poziom rozszerzony),

    19 maja 2025 (poniedziałek):

    • godz. 9.00 – historia (poziom rozszerzony),
    • godz. 14.00 – język francuski (poziom rozszerzony).

    20 maja 2025 (wtorek):

    • godz. 9.00 – fizyka (poziom rozszerzony),
    • godz. 14.00 – język hiszpański (poziom rozszerzony).

    21 maja 2025 (środa):

    • godz. 9.00 – język polski (poziom rozszerzony),
    • godz. 14.00 – język włoski (poziom rozszerzony).

    od 9 do 24 maja (z wyjątkiem 11 i 16- 18 maja) egzaminy ustne z języka polskiego
    oraz
    od 09 do 24 maja (z wyjątkiem 11 oraz 18 maja) egzaminy ustne z języka obcego według harmonogramów ustalonych przez PZE – dyrektora szkoły

!!! WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO i przekazanie świadectw 8 lipca 2025 roku.

do 23 maja 2025 (piątek)

Przewidywane oceny z poszczególnych przedmiotów oraz zachowania za II semestr 2024/2025 w tym o ocenach niedostatecznych dla wszystkich klas (bez klasy programowo najwyższej).

26-27 maja 2025 (poniedziałek-wtorek)

Spotkania z rodzicami informujące o przewidywanych ocenach z poszczególnych przedmiotów oraz zachowania za II semestr 2024/2025, w tym o ocenach niedostatecznych dla wszystkich klas (bez klasy programowo najwyższej).

Dzień i godzinę wybierają wychowawcy poszczególnych klas.

19 czerwca 2025 roku (czwartek)

BOŻE CIAŁO - dzień wolny od zajęć

20 czerwca 2025 roku (piątek)

Dodatkowy dzień wolny (DDW 6)

27 czerwca 2025 (piątek)
godz. 9:00

Zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2024/2025

Szczegóły
Paulina Stańczuk logo
Informacja
31 sierpień 2022

Plan lekcji

Szczegóły
Paulina Stańczuk logo
Informacja
31 sierpień 2022

Plan lekcji

Szczegóły
Paulina Stańczuk logo
Informacja
31 sierpień 2022

Plan lekcji

Szczegóły
Paulina Stańczuk logo
Informacja
31 sierpień 2022
Strona 2 z 2
  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • Następny artykuł
  • koniec

Nawigacja

  • Przetargi i ogłoszenia
  • Dokumentacja
  • Realizowane projekty
  • Biblioteka
  • RODO
  • Inspektor Ochrony Danych Osobowych
  • Deklaracja dostępności
  • Polityka prywatności
  • Kalendarz roku szkolnego

Dane placówki

Zespół Szkół im. Ireny Kosmowskiej w Suszu
ul. Wiejska 1, 14-240 Susz
REGON: 519455180; NIP: 744-15-71-178

Dyrekcja Szkoły

Dyrektor mgr Beata Szczepaniak-Furman
tel.: 55 278 79 94
Przyjęcia interesantów:
poniedziałki i czwartki, 8:00 - 14:00

Wicedyrektor mgr Karol Juszczak
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek - piątek, 8:00 - 14:00

Sekretariat

Godziny pracy sekretariatu:
poniedziałek - piątek
8:00 - 15:00

Dane teleadresowe:
ul. Wiejska 1, 14-240 Susz
tel.: 55 278 61 98
fax.: 55 278 72 32
email: sekretariat@zssusz.pl

Kanały Social Media

  • Facebook
  • YouTube

Pozostałe kontakty

Drugi obiekt
ul. Iławska 40, 14-240 Susz
tel.: 55 278 83 13

Kadry i płace
p. Anna Dorociak
tel.: 55 278 61 98 wew. 25

Pielęgniarka szkolna
gabinet przy ul. Wiejskiej 1
czwartki, 8:00 - 12:00

Aktualności z życia szkoły

  • Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. 2025
  • PODWÓJNY WICEMISTRZ POLSKI W WYCISKANIU SZTANGI LEŻĄC 2025
  • Wycieczka do zakładu IDSOL w Lubawie 2025
  • Uroczyste zakończenie roku klas piątych technikum 2025
herb Polski
herb Powiatu Iławskiego

herb Gminy Susz

 
 
 
Copyright © 2025 Zespół Szkół im. Ireny Kosmowskiej w Suszu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by WebSS Studio.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.